Shinee - Minho

Suka Blog Ini?Like lah..

Followers!

Jumaat, 27 Mei 2011

examination is over+happy teacher day+ holiday started now!

yeeppy!exam is over!!haha...best gila lah...*ini adalah luahan hati yang sepatutnya aku luahkan pada hari khamis*aku banyak gembira periksa dah habis...sumpah stress gila periksa 3 minggu....kalau soalan semua soalan bulat bulat*objektif* tak per jugak..yang nie semua nya ada esei lah,kajian kes lah..bagai bagai lah..aku pon dah naik bosan tengok kertas OMR,kertas kajang dan kertas soalan!masa kertas terakhir iaitu MATH 1,aku jawab bukan main gelabah!habis je periksa aku terus jerit"YE...PERIKSA DAH HABIS"best gila lah..rasa otak terus kosong ...lapang dada..sekarang tinggal tunggu result je....aku harap result aku tak lah teruk sangat...dah ada yaumul atifah...hmm..sabar jelah...


ok!dah habis cerita pasal exam..aku nak masuk cerita pasal Hari Guru pulak...haha...hari nie kat SAM SULTAN HISAMUDDIN SG BERTIH telah mengadakan Sambutan Hari Guru peringkat sekolah..tahun nie temanya ARABIC...aku rasa sangat seronok sbab tengok semua cikgu melaram..semua cikgu lawa dan ganteng belaka..jadi,di kesempatan nie aku nak ucapkan Selamat Hari Guru kepada semua guru di Malaysia terutama cikgu cikgu yang mengajar saya di SK Telok Gong,ustaz dan ustazah yang mendidik saya di SRA Nelayan dan tentunya semua guru di SAM SULTAN HISAMUDDIN SG BERTIH KLANG....saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua guru yang pernah mengajar saya kerana telah mengajar serta mendidik saya sehingga saya menjadi manusia yang berguna..maafkan saya kalau ada melakukan kesilapan atau terkurang budi bahasa ..doakan saya berjaya sehingga ke akhir hayat saya...jasamu akan kukenang sehingga akhir hayat!dengan itu,saya ingin memberikan sebuah sajak kepada cikgu..
                                      

Berburu ke padang datar,
Dapat rusa belang kaki;
Berguru kepalang ajar,
Ibarat bunga kembang tak jadi....

Dialah pemberi paling setia
Tiap akar ilmu miliknya
Pelita dan lampu segala
Untuk manusia sebelum menjadi dewasa.

Dialah ibu dialah bapa juga sahabat
Alur kesetiaan mengalirkan nasihat
Pemimpin yang ditauliahkan segala umat
Seribu tahun katanya menjadi hikmat.

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara
Jika hari ini seorang ulama yang mulia
Jika hari ini seorang peguam menang bicara
Jika hari ini seorang penulis terkemuka
Jika hari ini siapa saja menjadi dewasa;
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca.

Di mana-mana dia berdiri di muka muridnya
Di sebuah sekolah mewah di lbu Kota
Di bangunan tua sekolah Hulu Terengganu
Dia adalah guru mewakill seribu buku;
Semakin terpencil duduknya di ceruk desa
Semakin bererti tugasnya kepada negara.

Jadilah apa pun pada akhir kehidupanmu, guruku
Budi yang diapungkan di dulang ilmu
Panggilan keramat "cikgu" kekal terpahat
Menjadi kenangan ke akhir hayat..





lastly,holiday was started!so,kepada semua kawan kawan aku kat hisamuddin dan budak budak asrama imam bukhari dan siti aishah,selamat bercuti!manfaatkanlah cuti sebaik mungkin..jangan tinggal solat...jaga iman..jangan lupa mengulangkaji pelajaran ok!.semoga korang semua mendapat cuti yang terbaik.....lastly,smile always!



                                                             pesanan ringkas daripada,
                                                                                                                                             khamil96

3 ulasan:

  1. yahh..manfaatkan cuti dengan pkmpungn ilmu nnnti =)

    BalasPadam
  2. salam..
    Jujur..
    rindu sesangat sekolah kawe weh!!
    jage diri kome bebaik ye !!!

    BalasPadam
  3. inshaallah...terima kasih sirru!

    BalasPadam