Shinee - Minho

Suka Blog Ini?Like lah..

Followers!

Ahad, 13 Mac 2011

Kawan -Kawan Baikku!

Hahaha...sebenarnya lama dah aku nak buat entri nie tapi sekarang baru tercapai hajatnya..hahaha..aku nak cerita pasal Kawan Kawan aku kat Asrama Imam BukHari...hahaha...tahun ni aku jadi Form 4*senior*...huhu...pada awal tahun kitorang ada 26 orang tapi disebabkan form aku semuanya PINTAR dan BIJAKSANA,so ramai yang pandai....jadi tinggallah 20 ORANG...kitorang memang sayang sesama kawan kitorang...Sampai satu tahap semasa kawan-kawan yang pintar dan Bijaksana tu pindah,kitorang semua menangis sebab ingat kenangan pahit getir masa Form 1,2 DAN 3....dahlah....aku nak cite seorang demi seorang kawan kawan aku....Have Enjoy! 
1.Aizat Fitri...(Mr.Controvecy)..hehe..nak cerita pasal aizat nie memang panjang tapi aku pendekkan jelah...dia adalah Penolong Ketua Asrama dan sentiasa menjadi BAHAN GOSIP TERHANGAT.....dia sangat sayang pada kawan baiknya,Aideel sampai boleh katakan setiap hari sebut pasal Aideel....dia nie seorang yang baik,high disipline,quite strict and quite handsome...aku harap dia dapat menjadi seorang PEMIMPIN yang berkaliber,berwibawa dan bertanggungjawab....
2.Ikrom Muhaimin..(Mr.Playboy)...haha.....dia nie kawan baikku...hampir semua rahsia aku dia tahu...satu je masalah  dia nie...Senang Jatuh Cinta...hahaha.rumit kan masalah dia nie....dia nie seorang yang kind hearted,happy selalu,suka gelak kuat-kuat dan suka bawa makanan kat asrama*nie yang aku paling suke kat dia*...hehe...Aku harap suatu hari nanti dia akan  bertemu dengan seseorang yang akan mencintai dia seumur hidup dia...AMIN~~~
3.Sharil Zulkifli...sharil nie  antara salah seorang Pelawak dalam Form 4....nie yang menjadikan dia sangat istimewa.. bagi aku...dia baik dengan aku..walaupun aku tak rapat sangat dengan dia..walaupun kekadang dia agak BAJ**  SEHINGGA ada beberapa budak junior tak suka dia,aku tetap suka dia..aku harap sharil dapat mencapai cita-cita dia dan sentiasa menggembirakan orang lain setiap hari.....
4.Faris Zahari..(Ketua CETI Asrama)..hahaha..dia nie adalah BENDAHARI ASRAMA sebab tu aku kata macam tu..setiap bulan dia akan minta RM1..Faris nie seorang yang sangat cinta kepada agama,suka memberi nasihat yang membina dan MASTER dalam Math..aku harap dapat jadi macam dia....pandai dalam Math dan Agama....aku harap Faris dapat jadi MPP MUSOLLA pada tahun hadapan dan dapat berjaya mendapat A+ dalam ADDITIONAL Mathematcis...
5.Husyairi Hussin...(Mr.Slumber)..haha..cari lah sendiri slumber tu apa kat Google Translate..dia nie memang minat kat bola...korang tanya lah apa apa pasal bola sepak kat dia...mesti dia dapat jawab...dia nie juga RAJA MENGANTUK dalam kelas..aku tak tahu kenapa....aku akan cuba rungkaikan persoalan tu...dia juga sorang yang suka bersukan...setiap hari walaupun BERPUASA,wajib dan fardhu ain untuk dia bersukan...haha..over pulak ayat aku..aku harap dia dapat jadi pemain MU dan berjaya dalam kehidupan dia....
6.Akmal Amir..(Mr.Faith)..tao sebab apa aku kata macam nie..sebab????dia setia bersama  awek dia...dah 3 tahun koottt bercinta....dia nie MPP Dewan Makan...)badan tak besar-besar pon*dia nie memang talented..pandai main perkusi..boleh menyanyi...pandai bersilat...pandai berlakon...hebat x???aku harap dia dapat jadi apa yang dia inginkan pada suatu hari nanti dan bahagia bersama awek dia sampai akhir hayat dia..
 7.Najib Ismail(My BFF)hmmm...dia nie salah satu dari BFF aku...dia nie memang BESSSSSTTT....DIA MPP KESIHATAN kat asrama...so setiap hari akan ada budak tanya kat aku...~abang nampak abg najib~.....aku jawab ~tak~...Nape??nak mintak koyok,vicks,minyak cap kapak dan macam macam lagi...hmmm...dia nie memang baik.....dia nie tak garang..TETAPI...kalau dia mengamuk habis semua oramg...aku sekali dimarahnya....haha....dia nie seorang yang mempuyai otak yang kreatif,inovatif dan bersemangat dalam apa apa hal...dia bercita cita nak jadi akauntan...harapan aku untuk dia....semoga dia dapat menjadi seorang akauntan yang bertanggungjawab dan jujur dalam melaksanakan tugasnya dan menjadi KAWAN BAIK aku selama-lamanya......
9.Aliff Khusaini(Mr.Perfect)..haha...aku kata macam nie sebab aku rasa aliff nie adalah calon suami yang terbaik akan aku suggest kepada mana mana perempuan....Rasional???aliff nie sangat baik hati,pandai,agak tampan,seorang yang agak sasa,boleh berlakon dengan baik,boleh bersukan*atlet sekolah*,dan pandai menghiburkan hati orang....jadi,apa lagi yang tak lengkap kat dia???aku harap dia dapat jadi kawan aku buat selamanya dan aku haapdia akan ingat aku buat selamanya...
10.Shazrul Izwan(Mr.Confuse)..aku cakap dia macam nie sebab dia pernah pindah ke sebuah sekolah tetapi Turn Back balik ke SAM Sultan Hisamuddin.,..tak confuse ke namanya tu?haha...Shazrul seorang yang sangat pandai bermain dengan nombor dan pernah membuat sekolah bergegar dengan kisahnya...NAPE???sebab dia pelajar yang mendapat 7A dan dia berasal dari kelas keempat......pandai kan????dia selalu kata kalau nak berjaya,belajar mesti semata mata kerana Allah....aku rasa perkara tu memang betul....aku harap dia akan sentiasa SETIA kat sekolah dan tak berpindah hati lagi kepada Sekolah lain....(^___^)
11.Ahmad Zulaini(Mr.Cute)..haha...dia yang suka mengaku dia cute aku tulis jelah...dia nie pon BFF aku....tapi dia nie lebih pandai sikit daripada aku dan Najib....he so great in Mathematic...dia nie jugak yang paling MUDA dalam form kitorang...dia nie pon pandai dalam EYE CONTACT dan MENCUBIT...sebab tu ada BEBERAPA orang SAYANG gile kat dia...dia nie pon Pencetus Kontrovesi juga...sampai ada beberapa Paparazi Asrama sanggup mengintip dia....haha..gempak tak???aku harap persahabatan aku dengan dia berkekalan sehingga selamanya,jangan MENCUBA untuk tipu aku lagi,bahagia bersama orang yang TERSAYANG dan berjaya dalam kehidupan...
12.Fauzan Zaidon...(Mr Pious)..nak tao apa maknanya....cari kat Google Translate...haha..dia nie BFF dengan Husyairi Hussin..dimana ada Fauzan disitu ada Husyairi..macam kembar tak seiras pulak..fauzan nie masa PMR dulu,PhD dalam Geo,tapi dah masuk SPM nie aku tak tahu mana satu dia punya kepakaran...Fauzan nie seorang yang baik,alim,dengar cakap ibu bapa,suka baca majalah Kreko,suka kenakan aku dan  tak hipokrit.....nie satu benda yang paling aku suka kat dia....impian dia nak lanjutkan pelajaran ke Mesir...aku harap dia dapat capai impian dia...AMIN~~
13.Zulhaili Yusof..(Mr.Good)DIA memang GOOOOOOOODDDDD..SEBAB??..Zulhaili nie seorang yang sangat jujur,menjaga ibadahnya,tak terlampau garang tak terlampau baik,sentiasa menjaga pergaulan dengan muslimat dan sentiasa mengamalkan sunat sunat Rasulullah...bagus kan??dia nie pernah mendapat gelaran PELAJAR TERBAIK semasa Program Motivasi Jejak Gemilang 2011...hebat kn??dia jugak calon PRS dan Pengawa..dia nie juga MPP KEBERSIHAN..dia nie pon calon perfect untuk menjadi suami bagi perempuan.dia sangat rapat dengan Izzuddin Mustafa dan Amirol Iqmal...aku harap dia berjaya mendapat wanita yang sebaik diri dia...aku juga harap Zulhaili sentiasa ingat aku seumur hidup dia..
13.Izzuddin Suhaimi..(Mr.Fast)dia nie memang senior yang paling AWAL dan PANTAS...Izzi nie NAIB SETIAUSAHA ASRAMA..sebab dia memang RAJIN..tetapi aku kasihan kat dia..disebabkan kesalahan beberapa orang yang agak keterlaluan tahun lepas,telinga nya sudah kurang berfungsi..kesian Izzi..dia nie seorang pelajar yang PANDAI tetapi dia nie LAMBAT PICK UP.sebab tu kadangkala dia suruh aku ajar balik pelajaran.dia jugak antara kawan yang paling rapat dengan aku...aku harap telinganya dapat berfungsi dengan baik semula,menjadi setiausaha yang terbaik dan sentiasa menjadi manusia yang rajin dan menepati masa.,..
14.Muhd Ilman..ILMAN nie seorang yang baik,suka membaca hadis Rasulullah.ketua billik AC-1,seorang yang pintar,satu kelas dengan aku dan perangai dia agak sterotaip dengan Zulhaili.....antara senior yang paling awal juga...antara senior yang rapat dengan aku....kawan baik dengan Ikrom jugak...aku suka dengan sifat dia yang suka memberi nasihat....For Ilman,I hope,you will be my friend forever and i hope you will get a woman who love you,understand you and kind heartd like you...
15.Naim Safwan(Mr.Kind)...bagi aku,antara ramai ramai kawan aku,dia paling baik dengan aku dan sentiasa menerima aku seadanya..walaupun dia selalu kutuk aku,tetapi dia selalu kutuk aku untuk kebaikan aku jugk....dan dia adalah rakan sebelah aku dalam kelas...walaupun dia garang terhadap junior,tapi dia sangat rapat dengan kawan-kawan dia...aku ingat lagi aku pernah kesalahan yang agak besar kat dia...tapi dengan senang hatinya dia maafkan aku..aku janji takkan buat benda tu lagi kat dia,...dia nie pon minat kat Korea jugak..sama macam aku kooottt...lagi satu,dia memang minat dengan pelajaran SMA..harapan aku untuk dia....aku harap dia dapat berkawan balik dengan *****...aku juga harap dia berjaya dalam kehidupan dia.....Naim,jangan lupakan aku ok.....
16.ABDUL HAKIM...(Mr.Smart)..aku cakap macam nie sebab dia memang pandai pun..lagi 1 sebab.....dia nie MPP PENDIDIKAN...antara penceria asrama.....dia berkawan baik dengan Aliffaini(A.A.A dan A.N.F)dia nie juga salah seorang yang suka cari gaduh dengan aku...kadang-kadang,bengang lah jugak dengan dia nie...tapi kalau dia tiada sunyi je asrama tu....dia nie juga seorang atlet sekolah*balapan dan badminton*...pandai berlakon dan dalam dirinya memang ada sifat humor....sebenarnya best gila dapat kawan dengan dia....aku harap dia bahagia bersama dengan orang yang tersayang dan berjaya sampai ke menara gading...
17.ZUFAYRI ZAMRI..(MR.STRICT)..dia nie memang garang....sebab tu dapat jadi MPP DISIPLIN...dia nie seorang yang kreatif,sporting,hapy go lucky,ceria selalu dan sangat berusaha untuk mendapatkan apa yang dia nak.....dia nie memang seorang yang suka bersaing.....kawan baik Aliffaini,Hakim dan Aizat...tapi satu je yang aku kurang suka dengan dia....SUKA PAKAI BAJU KETAT...supaya nampak tough kootttt...tak kisah lah...yang penting dia happy....aku harap dia dapat jadi pemimpin yang baik,jadi anak yang soleh,senior yang disenangi oleh junior dan sentiasa senyum selalu....
18.Fazli Jainuddin..(MR.LATE)seorang senior yang sangat lambat pergerakannnya,berambut botak....MPP KOMUNIKASI...sebab tu dia suka menyanyi....Bilik TV Asrama bagaikan bilik dia yang pertama...tak pernah berenggang dengan Faiez bagaikan belangkas....PhD dalam Prinsip Perakaunan dan Mathematic.....suka menarik perhatian orang  dan sama spesies dengan aku*pelat R*....ketua kelas 4 Ibnu Kathir....sangat rapat dengan Cikgu Nazuwa....aku harap rambut kau cpat umuh,pakai songkok selalu dan sentiasa ingat Allah...,
19.Faiez Ibrahim.(Twin Of Fazli)...HAHA..sengaja je aku tulis macam nie...Faiez satu kampung dengan aku,budak yang selalu bergaduh dengan aku,kawan baik Fazli dan Husyairi dan ketua bilik AC-3...dia nie pun kaki lambat juga...like twin like twin lah kan....dia nie seorang yang pendiam sebenarnya tapi disebabkan dah berjumpa dengan kawan-kawan,riuh sekampung lah nampaknya..haha...aku harap dia dapat jadi kawan aku seumur hidup dan aku doakan dia berjaya dalam hidup....
Huh...siap jugak akhirnya entri nie....nie lah kisah tentang kawan kawan aku a.k.a peneman a.k.a penceria hari a.k.a orang yang paling rapat dengan aku kat asrama......~The End~
Aizat
Naim Saffwan

 
Najib Ismail dan Ahmad Zulaini
 
Fauzan Zaidon
Fauzan,Aliff Khusaini dan Zulhaili Yusof   
Shazrul Izwan dan Ikrom Muhaimin
Sharil Zulkifli
Zufayri Zamri
Abdul Hakim
Love You All
 


 

8 ulasan:

  1. Ten Q kder coz ingat aq....

    BalasPadam
  2. best entri nie...
    huhhu..thanks kwn...
    ingt klo da wat entri cm nie..jgn smpi wujud ujub dlm dri...cntr0l it...
    thanks again..
    ~mr C**E~

    BalasPadam
  3. thanks.....tanpa nama..insyaallah tiada ujub dalam hati...nie semua untuk kawan-kawan yang tersayang..

    BalasPadam
  4. bestlah entri nie..syok glerr....hehehe...

    BalasPadam
  5. friend is forever :)

    BalasPadam
  6. wei aQ gelak2 kot bce blog ni..~
    best2!!
    rindu kwn2 aQ !
    blaja rjen2 ea ! =)

    BalasPadam
  7. ok..soleh...semoga ko sentiasa gembira dengan entri yang aku beri...

    BalasPadam