Shinee - Minho

Suka Blog Ini?Like lah..

Followers!

Sabtu, 5 Mac 2011

Motivasi Jejak Gemilang 2011

Hah...motivasi??gemilang??what`s that??hahaha....sengaja nak buat gempak...pada 25.2.2011-27.2,2011,UKM dengan kerjasama Kelab Al Hujjah..telah mengadakan sebuah program untuk pelajar tingkatan 2,4 dan 5...dengan tujuan untuk meningkatkan motivasi untuk belajar....firstly,dalam minda aku..PERLU KE BENDA NIE????DAH FORM 4 OK.....BANYAK LAGI KERJA NAK BUAT...HAH..nak tak nak ikut jelah...kalau mengikut jadual yg diberitahu,pukul 2 abang dan kakak dari UKM akn sampai...aku pon tunggu dengan hati yang sabar..tunggu punya tunggu pukul 5 baru dorang  sampai...first impression,terhadap abang dan kakak UKM...SOMBONG.first impression....dalam pukul 5.30,kitorang pon mendaftar...lepas tu,terus dibahagi kumpulan...aku dapat kumpulan 1 dengan abam,jupe,ahmad,shah(ketua kumpulan),najat,syidah,izzati kurus,izzati berisi dan maryam...hahaha..gempak pulak kumpulan kitorang..lepas tu sesi taklimat...mula-mula PENGARAH,KAK LIYANA...dia ok lah...sampai yang kedua memang aku tak suke..abang disiplin,...dah mukanya ketat....cakap dengan lagak yang sangat sombong.....hah..apsal lah dapat akak dengan abang yang macam nie??hahhhh...ikut jelah....lepas tu,solat maghrib....seperti biasa,selaku senior yang AGAK baik...aku naik seperti apa yang abang disiplin suruh....tetapi adlah beberapa orang snior yang lagi baik naik lagi lambat...apa lagi..lepas maghrib,kena TAZKIRAH..kena marah naik lambat....hmmm.....lepas tu ada pengenalan fasilitator dan ajk....aku agak tertarik dengan KAK ******* dan KAK *******..hehehe...aku harap dorang dapat jadi fasi aku...tapi yang jadi fasi aku KAK ROKIAH dan ABANG HAIKAL.dorang ok lah.....tak banyak cakap..lepas tu kitorang kena fikir nama kumpulan...aku mencadangkan FACEBOOK,TWITTER dan BLOGSPOT..,*up to trend lah katakan*..TETAPI dorang dengan sebulat suara menolak pandangan aku...hehehe...tak kesah pon...lepas tu JUPE terpikir nama KUAZT..apa maknanya??KAMI UMAT AKHIR ZAMAN TERBILANG..HEHEHE...smart kan???jadi,hari pertama berakhir dengan mood yang +__+..
HARI KEDUA...dikejutkan pada pukul 5.30 pagi...*hah..mengantuknya*jadi,aku bangun dengan hati yang sangat tak ikhlas.qiamullail pada pagi tu berjalan dengan sangat lancar..*satu solat pun ak khusyu`..terlampau mengantuk*..lepas tu,ada bacaan ma`thurat dan tazkirah pagi...aku dengan sangat lenanya tidur di bahu *****...selepas tu....ada senaman pocor pocor..hati sangat gembira...menari dengan kawan-kawan yang tersayang.hehe..pagi tu pon,ada pemilihan penghulu yang terbaru..dan pemenangnya adalah ARIFUDDIN...LEPAS TU,ADA aktiviti yang dinamakan MENARA HARAPAN...best jugak lah permainannya..bina sebuah banguna yang amat kukuh hanya berasaskan AKHBAR dan SOLOTEP je..best lah jugak..permainan nie menguja kekreatifan team kami..jadi kami pon siap dan bangunan kami dinamakan sebagai IBUAZ(ISTANA BUDAYA UMAT AKHIR ZAMAN)..gempak pulak...lepas tu,petang ada ceramah yang sangat seronok pasal MIND SET..best gile..penceramah nya gempak,sporting dan pandai menjadikan ceramahnya tak BOSAN langsung.....aku tak mengantuk..lepas tu,kitorang nyanyi lagu ADAKAH KAU LUPA...sungguh bersemangat...menaikkan semangat jihad aku untuk memperjuangkan Islam..petang tu ada sukaneka...sukaneka biasa je.....tak lah SYOK sangat..yang nie team aku kalah semua sebab MARYAM..HEHE..padan muka...malam tu ada tazkirah yang paling membuatkan aku sedar tentang kasih sayang...nie adalah kata-kata abang lokman al hakim*salah seorang fasi dan juga pentazkirah*..dye kata...JIKALAU KITA SAYANG PADA SESEORANG TAPI ORANG YANG KITA SAYANG TAK SAYANG KAT KITA,JANGAN RISAU,..ALLAH AKAN UTUSKAN ORANG LAIN UNTUK SAYANG KITA..aku akan pegang kata-kata nie..lepas isya` ada latihan persembahan.....hubu..nie nanti aku cite....tapi yang paling best TENGAH MALAM tu...ada Jejak Si Buta ataupun OBH...HUHUHU...best lah jugak...kene tarik...kene peluk orang depan.....kena rasa macam mana orang buta rasa pada waktu malam....hahaha..tapi yang paling lawak ada yang nak takutkan aku dengan goyang pokok...hohoho..aku dah gelak...abang-abang tu ingat kitorang nie budak kecil ke??malam tu berakhir dengan gembira....^___^
HARI TERAKHIR...lepas subuh ada reherseal*entah betul aku eja nie*untuk persembahan..kumpulan aku+kumpulan 2+aizat+aliff paan....memang gempak....aku jadi perdana menteri yang mengisytiharkan sebuah program yang dinamakan SELAMI JIWA KACAUUUU..hehe..aku juga jadi orang yang kena ragut..lakonan kitorang yang diketuai oleh JUPE sangat AWESOME!!!5 bintang!!!lepas tu ada ldk terakhir yang dinamakan MESIN MASA...BEST kooottt...akhir sekali Majlis Perasmian Penutup..kumpulan aku buat persembahan sekali lagi...kumpulan aku dapat KUMPULAN PALING SPORTING..hehe..bangga...abang dan kakak sediakan slide show yang sangat best.lepas tu ada tayangan pada malam OBH....masa tu aku tersedar betapa baiknya abang abang dan kakak kakak nye..dorang sanggup meluangkan waktu bersama kitorang walaupun esoknya dorang ada mid exam....aku berasa sangat bersalah.sebab pernah ada  rasa nak boikot program dorang.....akhir sekali sesi bergambar..sangat best..semua kakak nya nangis masa salam jamai...akhir sekali waktu akak dan abang nya nak balik...masa dorang datng kami tak tolong dorang angkat barang..tapi masa dorang balik,kitorang yang offer nak angkat barang...maknanya kat sini kitorang sangat SAYANG kat dorang.....aku rasa sangat gembira pada masa itu sebab program dah habis dan ada orang yang masih memberi perhatian kepada kami..ucapan kepada kakak-kakak dan abang abang fasi...saya harap selama beberapa hari abang dan kakak kat sekolah saya,semoga gembira walaupun prasarananya agak usang..saya berharap ukhuwah yang telah kita jalinkan akan berkekalan selamanya...saya pasti akn rindu saat saat yang kita habiskan bersama...kalau ada masa datang lah menjenguk...kami akan sentiasa bersedia untuk menyambut kedatangan abang dan kakak....KAMI sangat rindu pada kakak dan abang abang semua...
AKHIR SEKALI,TEPUK SAYANG FASI!!!MMMMUUUUUAAAAAHHHH..MMMMMUUUUUAHHHH..I LOVE YOU.....

5 ulasan:

  1. heheh...kami pun syg kamu adikku-k.fiza :)

    BalasPadam
  2. rindu maa sama jejak gemilng :(

    BalasPadam
  3. I'Allah da masa kt jmpa lg...:) k.lina

    BalasPadam
  4. insyaallah....klau ada masa datanglah..

    BalasPadam
  5. terima kasih adik Perdana Menteri...
    terharu baca ulasan yang terzahir keikhlasannya..
    semoga ukhwah yg terbina akan terus mekar..belajar rajin2 yea..
    terima ksih sangat2...(kak Liyana)

    BalasPadam