Shinee - Minho

Suka Blog Ini?Like lah..

Followers!

Sabtu, 19 Februari 2011

Hari Yang Menggembirakan..

Hahahaha....Pagi tadi sebelum ikut mak aku pergi kantin,aku tanya kat my mummy ~mak,boleh adik keluar....nak pergi beli hadiah hari lahir kawan adik~my mom berfikir sementara..lepas beberapa minit,my mom said ~pergilah~yeye..lama rasanya tak keluar dengan kawan2..so,aku pun message lh kt gent yang mengatakan aku nak kuar beli barang dengan  dia...lepas beberapa jam,dia balas jom!...aku set masa pukul 12 dah ada kat Port Klang and then dia cakap ok...
Pukul 11,my mom pon anta lah aku kat station bus...lepas tu,aku mintak lah duit....and then,my mom suruh ak ambil RM50 dalam dia punye wallet...BAIK kn MY MOM?lepas tu,ak pun keluar daripada kereta dan terus pergi station bas....HAH???aku terkejut...NAPE???sebab budak2 staj,pendamaran dan sekolah yang sewaktu dengannya tengah menunggu bas..so,aku tanya lah BOY yang tengah duduk kat sebeleh aku tu..~adik,hari nie sekolah k~budak tu pun jawab ~aah..ari nie sume sekolah ada kelas tambahan~ALAMAK.satu perkara je aku terfikir masa tu...TEMPAT DUDUK.15 minit lepas tu,bas pon sampai....aku masuk bas dah penuh..YA ALLAH...terpaksa berhimpit-himpit....aku rasa macam ikan sardin yang diletak dalam bekas pulak....nie nak komen sikit lah pasal sifat segelintir pemandu bas...dekat siling tu ada tulis 30 duduk 10 b`diri...so maknanya kt sini ada 4O penumpang je lah..tapi ak rasa bukan 40 dah,nak dekat 100 orang pon ada...MCM MNE LAH KEMALANGN TAK BERLAKU.bengang pulak..lepas tu,tetiba aircond buat masalah.....panas pulak...lepas tu,bila orang dah penuh,dia suruh orang ke belakang,dia cakap SIAL dan BODOH kalau orang tak ikut..bengang Pulak..pak cik,BUDI BAHASA BUDAYA KITA..cuba amalkan....
Sesampainya di Port Klang,aku terus pergi Giant..Hah??bukan kne tunggu gent ke??huh,,aku dah masak sangat dengan perangai dia..janji pukul 12 mesti pukul 12.30 baru sampai...so,aku sampai lah kt kedai tu*apa ntah namanya..aku usha-usha lah...and then aku jumpa lah kad HAPPY BIRTHDAY yang agak lawa lh....so,aku ambik..and then,aKu nak beli hadiah untuk my mom tapi takder....aku ingat nak beli teddy bear but im think my mom too old to get teddy bear...nie adalah beberapa gambar teddy bear yang sangat comel yang aku sempat SNAP!lepas tu,i go to kaunter dan bayar..
Lepas tu,aku pergi beli aiskrim kat kedai mak cik nie..SEDAP!!!satu scoop RM3,,,aku beli dan makan!!lepas tu,aku jalan lah dengan memakan aiskrim yang dibeli..aku singgah sekejap kat kedai magazine yan aku selalu beli magazine..so,aku checklah..*mne tao ada magazine yang menarik.. aku ternampak satu magazine yang ada berlambak2 gambar KPOP..WAH!aku terus ambil dan terus beli!!!hehe..harganya..RM9.90..
Pukul 12.00,gent pon datang...lepas tu,kitorg pon teros naek bas...dalam bas tu,kitorg pon merancang nk pegi mne....aku nak pegi makan KFC,minum Bubble Tea Buzz dan beli barang kt MyDin...gent sepatotnya nak pergi Bank Islam nak bank-in yuran tapi terlupa nak bawak no *ap ntah..hehe
  Destina 1:Kentucky Fried Chicken..hehe..kitowang sampai kat situ pukul 1.30..so,kitowang berbaris lah...HAH???aku terkejut tengok budak-budak sekolah aku tengah berbaris...Hahaha..sebenarnya hari nie sekolah aku ada kelas tambahan tapi untuk Tingkatan 3 dan 5 je..hehe..padan muka..So,giliran kitorang pon sampai...aku tempah Dinner Plate+Cheezy Wedges+Mirinda Stawberry...dalam beberapa minit lepas tu,order pon dah siap...so aku tanya kt gent,makan kt mne?gent pon jawab kat atas lh..so,kitorg pon naik lah..sesampai nye kt atas kitorg pon TERNAMPAK 2 HOOOT COUPLE tgh mkn..couple yg 1 nie mkn  berkumpulan...1 orang lelaki 3 perempuan*cover lah 2*..yg lagi satu nie memang terang lagi bersuluh memang tengah HANGAT bercinta...kepada budak2 hisamuddin yg nak kelua dating,jangan pakai tudung labuh dan BAJU T-SHIRT SEKOLAH..please dont make my lovely school shy ok...*bahasa bi pasar...gent pon cakap biar je lah...so,kitorang pon ambek lh sudut paling tepiiiiiiiiii sekali supaya takder sesiapa perasan...so,kitorg pon mkn lh..TAPI..aku bengang gile dengan Gent..NAPE??dh mkn lambat...lepas tu enset aku jadi mangsa untuk dia main message dengan *********..sbb ap???kedit dye habis...sebaik lah ada orang cakap SABAR ITU INDAH..
DESTINASI  2:CENTREPOINT(CP)..sebenarnya tujuan kitorg nak beli bubble je..tapi sebab LAMBAKAN form 3 memenuhi CP,gent dan aku pun ambil keputusan untuk sembahyang zohor*solat itu tiang agama..so,kitorg pon naik lh ke tingkat ***...keluar je terjumpa dengan geng2 5.3(Qyly,Hasrul dan Arif)..lepas 2,kitorang pon sembahyang lah dengan penuh rasa khusyu` dan tawaduk..over pulak aytnye..so,kitorg pon turun lah ke bawah dengan menggunakan eskalator..sampai je kat buble tea buzz,kitorg pon Terkejut BEROK..nape???sebab ramai gile FORM 3 lelaki kat situ..kalau aku,nak balik aje...tapi nak tunaikan janji dengan gent,beli jelah..TAPI..kitorg tunggu dulu..dalam 20 minit rasanya baru SEMUA form 3 chow...so kitorg pon order lah..Gent order cappucino dan aku order coklat with oreo cookies..lepas dapat,kitorang terus pergi destinasi seterusnya..dalam perjalanan,bleh pulak teringat tak boleh bawa masuk minuman kt MyDin,,so,kitorang patah balik lalu jalan jauh dan dalam perjalanan terjumpa Illyka.. smpai kat depan Mydin,gent nak pegi kedai topup dan dia pon  beli topup..
DESTINASI 3:MyDin.tujuan aku nak pegi mydin sebab nak beli chocolate untuk *ybmy* dan pencuci muka garnier untuk my mom..gent pula nk beli minyak atar dan krim pelembab Shurah.*kalau tak silap..so kitorang terus  naik atas dan beli barang2 yang kitorang nak.,.lepas tu,kitorang cari keperluan asrama..aku terjumpa diari..aku terus ambil..*sebenarnya aku nak sangat ada diari*..lepas tu,gent cari fail sebab fail lama dia dah hancur,,so,aku temankan dia cari...dah tak jumpa,kitorang pon timbamg lah berat badan*gne alat timbang kt mydin.sepatutnya tak boleh..biarlah..*mula-mula gent timbang berat badan dia 40 lebih je...lepas tu,aku pulak timbang..MasyaAllah..berat badan aku mencapai *******..hehe..aku cakap dengan gent ko tolong aku ye..aku nak diet lah..gent pon kate tak payah lah kder..lepas tu,kitorang pon pegi tempat freshner*pali suruh beli..ikut jelah*..gent pon pilih untuk aku*bab bab nie semau aku serah kat gent..gent kan pandai memilih*..lepas tu,kitorang pon bayar kat bawah...kitorang nk balik terus..
DESTINASI LAST:STESEN BAS,BAS MINI DAN BAS CITYLINER..HAHAHA..yang nie best sikit..aku jumpa budak2 telok gong form 3,,shida,izzati,farahin,ashilah,afikah,lela ummi dan bella..kitorang pon naik bas mini sama-sama...memang kecoh lah bas..sbb ada SHIDA.shida tak habis habis bercerita..itu ini..ini itu.sampai kt Kompleks Sukan,tetibe hujan lebat.....LEEEEEEEEEBAAAAATT gile...sampai je kat port,aku ingat nak naik teksi*kaya lah konon*tapi sebab bas dah ada aku naik lah bas*lagipon tak ramai orang*..kesian gent..yelah..dia naik ktm..waktu tu tgh hujan..dah lah duduk sorang2.aku suruh balik rumah aku dia tak nak..belum basuh baju....dalam bas City Liner pulak dorang meluahkan perasan dorang kat aku yang mengatakan aku nie ******* mse Program Maju Diri tahun lepas.aku terima jelah apa yang dorang cakap..itu mungkin menjadikan aku seseorang yang lebih baik pada masa akan datang...aku tak sempat mintak maaf pada dorang..Kepada sesiapa yang terasa dengan aku,aku minta maaf banyak-banyak....pukul 5.05 minit,sampai lah aku kt rumah..
~END OF THE STORY~ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan